Maisie skirt, een rokje voor de jongejuffouw

Vorige week wierp jongejuffrouw Sarah een blik in de webshop van Vermiljoen  en koos daar stof voor een rokske.  Haar mama trok aan mijn mouw en zo ging ik op zoek naar een passend rokjespatroon. We kenden al de zwierrok maar voor de winter zocht ik eerder iets anders. Knippies en andere naaimagazines werden bovengehaald maar weer opzij gelegd. Soms wel toffe modellen maar ik begrijp effenaf geen snars van de bijhorende uitleg.  Tot ik volgend model vond op de blog van Froglegs and Ponytails. De’ voorschoot’ vond ik maar niets maar die kan je perfect achterwege laten. Ook positief is dat de beschrijving vanaf 6 maanden tot 8 jaar gaat, kunnen we er toch nog even mee voort. En hét belangrijkst natuurlijk, het is infeite supersimpel te maken en geeft een heel mooi resultaat. De testversie is alvast geslaagd dus als Jongejuffrouw Sarah het eens is met dit model lunnen we eraan beginnen. 🙂 Enkel de tailleband zou ik zelf precies wat anders doen en ik zou het -indien het me lukt- ook graag van een voeringske voorzien, alleen weet ik nog niet hoe daaraan te beginnen. Het model is infeite ook geschreven voor gebruik met overlockmachine maar zoals je ziet lukt dat zonder even goed. Ik heb wel mijn man richting Singerwinkel gezonden om een rolzoomvoetje te gaan halen en hij kwam vol enthousiasme terug binnen met de melding dat hij een overlockmachine had laten opzij zetten. Coooooool! Tof! Godallemachtig!!! Tot hij verderging dat ik ze wel zelf moest betalen. 🙂 De grapjas! Helaas heb ik deze maand al moeten investeren in een nieuwe PC en zou ik graag nog wat overhouden voor het stoffenspectakel op het einde van de maand. ’t Zal jammer genoeg dus voor een andere keer zijn. Ik weet trouwens helemaal niet wat ik met een overlockmachine zou kunnen doen. Makkelijk afzomen maar wat nog meer?

En dan hier de rok gedragen door het model met de biddende handen en de niet bijpassende chemisier en kousen. ’t Was maar voor de pas dus gelieve daarop zeker niet te letten. 😉 En ook niet op de overblijfselen van Play-Doh natuurlijk. Stofkes allemaal van Pauli.

2009 11 02_0261_bewerkt-1

4 thoughts on “Maisie skirt, een rokje voor de jongejuffouw

  1. Ben even naar het origineel gaan kijken en vond dat nogal tiroler, de jouwe is heel fris en vrolijk! Benieuwd naar het definitief exemplaar, leuk voor dat juffie, dat ze nu twee rokjes krijgt. 🙂

  2. die jongejuffrouw gaat zo trots zijn op haar hANdgemaakt rokje – de zomerse zwierrokjes worden hier trouwen wekelijks nog gedragen, over broekkousjes of legging, wegens favoriet
    de mama van de jongejuffrouw Sarah is blij met zo’n rokjeshANdige vriendin 🙂
    en hoopt al eens iets te kunnen terugdoen, en hoopt daarvoor op de mondigheid van de hANdmakende dame in kwestie

Geef een reactie

