Gogo-zakje

Een poos geleden kreeg ik de vraag om een zakje te maken voor de ‘gogo’s’ van Sammeke. Deze waren die dag onfortuinlijk op de grond gevallen dankzij het bijgeleverde brolachtige synthetische zakje. Het moest een simpel zakje worden, iets in het genre van mijn lavendelzakskes en rap klaar want Sammeke zat nu natuurlijk in de penarie met zijn gescheurde zakje. Helaas pindakaas,… Sammeke heeft lang moeten wachten. Het type lavendelzakskes was inderdaad wel snel klaar maar ik vond dat persoonlijk nergens op lijken gezien de binnenkant niet afgewerkt is. Ik bekeek enkele patronen van omkeerbare trekkoordzakjes maar het ene was het andere niet. Ook de stof bleek een moeilijkheid. Als mama van 2 meisjes zat er niet echt iets jongensachtig in mijn stash. Ook bij Pauli niets jongensachtig te vinden, tenzij ge camouflagevlekken cool vindt. Ik vind dat persoonlijk niks, als ge het dan verloren legt kunt ge het niet eens terugvinden. 😉 Ik had natuurlijk iets kunnen bestellen maar dan had Sammeke nog langer op zijn zakske moeten wachten. Ik stak mijn neus dus nog maar eens in mijn roze stash en vond de appelen en peren van Kokka. Appelen en peren, dat zijn geen bananen en Kokka dat is een Japanse stoffendesigner. Geef toe, cooler dan dat kon ik het niet vinden. Appelen en peren dus in combinatie met jongensachtig blauw. Ik hoop dat Sammeke blij is met zijn zakske en dat het het wachten waard was. ’t Is maar dat ik liever geen steefgestikte en mottige toestanden aflever. 🙂 Ieder zakske moet afgewerkt zijn ook al is het maar voor gogo’s.

zakjetrekkoord 

zakjetrekkoord (1)

De aantrektouwtjes heb ik na het nemen van de foto’s nog wat ingekort.

De appelen -en perenstof van Kokka is te koop bij Vermiljoenshop.

4 thoughts on “Gogo-zakje

  1. ja, appels en peren, dat zijn geen bananen, hé. 😉 Zijn gogo’s de nieuwe trend? Ik had ze nog nooit gezien.
    En je noot, ik zou de productie van die persoon wel eens willen zien. We hebben allemaal al wel eens iets gemaakt dat een ander heeft gemaakt, whatever. Ik denk dat de reden waarom we bloggen ook sowieso een beetje is om anderen te inspireren. Ik vind ’t een probleem als iemand vanalles namaakt en dat dan gaat verkopen. Hé, ik ben ook zo geen ontwerpersbrein, dus ik wil anders ook wel eens zo’n mailtje krijgen, uit solidariteit met jou.

  2. Hè, krijg jij vervelende mails??? Wij zijn toch allemaal maar “amateurkes” die vanalles proberen, slagen en mislukken, opnieuw proberen en dingen die een ander al eens maakte uittesten. Allé seg, en dan nog anoniem, dat is echt niet sympathiek. Wie niks probeert, niks leert.

    • Anoniem is het natuurlijk niet helemaal. Ik heb een mailadres maar ik zou niet weten wie dat is. ’t Moet iemand zijn die ik ken want op deze blog staat nergens een mailadres.
      Enfin, we amateuren gewoonweg lustig verder zenne.

Geef een reactie

