wANten

Het sprookje van de weerbarstige wanten.

Ik wandelde eens,… op de internetsnelweg en kwam een heel erg leuk patroon tegen om  zelf wanten te breien. Maar breien en ik, dat is een hele slechte combinatie. Ten eerste begrijp ik geen breiziliaans. Ten tweede begrijp ik geen Amerikaans breiziliaans en ten derde is er nog maar zelden iets dat ik gebreid heb effenaf gebruikt kunnen worden.

Maar ik was dapper en deed een poging – with a little help from my friends-  die mij met raad, daad en zelfs fotomateriaal wat wijzer probeerden te maken.

image005

Want zeg nu zelf: een M1l en een M1R, dat klinkt toch redelijk ingewikkeld nietwaar? De eerste poging met te dunne wol en veel te dunne naalden leverde een Lilliputterwantje op voor Lilliputters met een uit de kluiten gewassen  duim.

DSCN0820

Maar we bleven proberen en toen kregen we dit:

DSC_8927

Verhoudingsgewijs ook redelijk bizar,…

DSC_8929

Mogelijks ook te gebruiken voor de mannen onder ons. In tijden van vrieskou kan dit ding uw Jongeheer vermoedelijk heerlijk warm houden. Maar dat wou ik dus helemaal niet! Aaaaaaaaaaaaaargh! Ik wil een mooie want, geen williewarmer,…Dapper blijven we proberen al was ’t tot de lente weer is in ’t land.

Wordt vervolgd,…
4 thoughts on “wANten

Geef een reactie

