De vertoilcireerde Lunchboxtas

Soms maak je iets dat ge vanzeleven niet met de mensheid zou willen delen omdat het zo slecht is. Maar het moet maar even, om u te waarschuwen. 😉

Ik vond bij Oh Fransson deze tutorial om een vintage kussensloop lunchbox te maken. Het zag er schoon uit, dat vond mijn zus ook dus ik besloot er haar eentje te maken. Ik had geen zin in een zoektocht naar een aftandse kussensloop dus ik nam een lap mooie stof van bij Vanmarieke. Toen las ik in de beschrijving rare dingen, hele rare dingen die ik niet had opgemerkt op het scherm. Ik had nodig: 1 yard iron-on vinyl,…wasda???? Op onderzoek dus. Op het net vond ik het enkel op Amerikaanse en andere ‘verwegge’ sites. Bij hexagoon kenden ze het niet dus besloot ik het wolwinkeltje te wagen. Daar hadden ze iets soortgelijks liggen, een dunne film die je op stof kan strijken om die te ‘vertoilcireren.’ Echte vinyl was het niet maar ik besloot het als alternatief te gebruiken. Dat viel dik tegen. Héél dik. De stof werd onhandelbaar kreukelig. Volgens Oh Fransson zou dat op het eind allemaal nog verholpen moeten worden door een strijkbeurt maar dat was in dit geval dus niet zo. Stom, vooral voor mijn schoon stofke. Ik heb ze gewoon niet verder afgewerkt.

Dan maar op onderzoek naar een oude kussensloop. Helaas is mijn schoonmoeder niet vintage aangelegd, ik vond alleen een afgebleekt blauw ding met een slecht patroon om te verknippen. Maar ik besloot het erop te wagen minus opstikken van de zigzagband want dat is iets waar ik niet sterk in ben. Ook het vinylgedoe liet ik achterwege.

Eind goed al goed? Niet echt of toch niet als lunchbox. Wie steekt er zijn boterhammen ook in een oude kussensloop trouwens? Als toilettas zou het nog kunnen dienen. Enfin, het was leerzaam, dat wel. Nu hoor ik u waarschijnlijk denken dat die vertoilcireerde er toch niet zo mislukt uitziet? Van verre niet nee maar in ’t echt en van dichtbij lijkt het echt nergens op. En viel uw oog ook op de propere ende ordelijke manier waarop ik mijn tutorial bewaar? AHAAA!

DSC_8702

DSC_8708

4 thoughts on “De vertoilcireerde Lunchboxtas

  1. Toch goed om weten dat dat vertoilecireren niet werkt. Ik ga mezelf dan zeker de moeite besparen. Zonde want het was inderdaad een heel mooi stofke.
    Echt???? Laat jij elk patroon inbinden????

  2. Er bestaat ook zo een tutorial waarbij je plastiek zakken aan elkaar plakt door er op elkaar te strijken (onder een doek weliswaar), dat zou dan ook een soort waterdichte ding moeten geven. Enfin, ik heb het nog nooit uitgeprobeerd en ik heb ook al van een aantal mislukkingen gehoord, en ik weet zelfs neit meer waar ik die tutorial gelezen had (al kan ik het misschien wel ergens opzoeken als je echt wil). Misschien kan je dat maken en als ‘voering’ gebruiken, wnat wat ik begrepen had was dat je het zo dik of dun kon maken als je wou, hoe dunner hoe flexibeler denk ik dan.
    zonde van je mooie stofje als het dus echt neit gelukt is, maar zoals je zegt: het ziet er toch goed uit?

Geef een reactie

