Fleurige herfsttas

Snel klaar en niet moeilijk deze tas van  Keyka Lou. Alweer Keyka Lou, jawel, maar ik leer zoveel uit die patronen dat ik ze gewoon bijna allemaal wil maken. 🙂

Speciaal aan deze tas is het gefronste/gesmockte bovenstuk. De uitleg over stikken met elastiek -of rimpeldraad staat niet beschreven in de werkwijze dus ik geef u even mee: de elastiekdraad wordt alleen op het spoel gewonden en dit zeer secuur met de hand -dus niet op uw vliegwiel placeren want dat komt niet goed.- Als bovendraad gebruik je gewone stikzijde. Dan stikken op de getekende lijnen zoals beschreven in het patroon en daarna komt de ‘troeck zonder doif’: strijken (niet rechtstreeks op het elastiek, gebruik een strijkdoek of zweef al stomend over het elastiekgedeelte) en het zal fronsen. (Al vind ik dat mijn versie minder frons heeft dan de hare maar dat kan aan de kwaliteit van de elastiek liggen)

Over de knoop op de voorzijde ben ik nog twijfelachtig. Ik had eerst een overtrokken knoop gemaakt maar die zag je niet. Mijn knopencollecie is O, dus rap in de veritas dit gedrocht gekocht maar zoals ik al zei: ik weet het toch niet zo goed. 😉

Onderaan werkt ze in dt patroon overigens ook alweer met haar overbekende nepen om diepte te creeëren.Een vrij elegant schoon zakske medunkt.

Stof: niks speciaals, gewone katoentjes, lekker goedkoop.

DSC_8698

6 thoughts on “Fleurige herfsttas

  1. OOOOOOO juist wat ik nodig heb, groot genoeg voor een (paar) breiwerkske(s), gsm, boekske en portemonee in te vervoeren in ziekenhuisdagen!

    • Ja dat zou daar allemaal perfect ingaan. Normaal gezien is er zelfs nog een binnenzakske voorzien maar dat had ik voor mezelf weggelaten.

  2. mooi! ik strijk nooit rechtstreeks op die elastiek, maar ik ga er met de stoom van mijn strijkijzer nekeer langs, dat werkt ook heel goed! Of een andere methode is de droogkast.

    • Klopt inderdaad Tante Hilde, nooit op de elastiek zelf strijken, dat zou plakkerig kunnen worden. Gebruik de zweefmethode of leg er een strijkdoek over zoals ik doe.

Geef een reactie

