Een duo bollekes

En wat hebben we afgelopen week gemaakt? Een echte hANdtas. Een klein, schattig modelleke met plooitjes, sluiting met magneetknoop, sierknoop vooraan, ingewerkte zak binnenin en af te werken met één of twee handvaten. Mocht je ze echt niet als handtas willen gebruiken kan je er ook nog een koksmuts van maken voor de kleinsten onder ons. (mits weglaten van de zak in de voering en de hengsels natuurlijk)

Maar ik ben tevreden deze keer. Ik heb op mijn gemak gewerkt, zonder haast -lees: zonder kinderen in huis- gewoon relax dus en het resultaat is er naar. Het patroon komt van Keyka Lou: de Pixie handbag, een kooppatroon oa. te verkrijgen op Etsy.

De beschrijving was deze keer meer textueel dus minder foto’s, moeilijker voor mij want ik werk gemakkelijker ‘op zicht’.  Je krijgt een small en een large patroon, ik maakte de small-versie.En small is ze geworden, het is echt zo’n sjakoske waarmee je een zakkenroller een draai om zijn oren kan geven. 🙂

De beige stof die ik gebruikte was een restje uit de koopjeshoek bij IKEA. De bolletjesstof is van de fantastisch Belgische online stoffenschop van mevrouw Vermiljoen. De voering is ook helemaal bolletjes. Ik heb lopen twijfelen of ik het niet omgekeerd zou doen -bolletjes buiten dus- maar ben toch voor de voorzichtige versie gegaan. Het bijpassende GSM-zakje (zelfde als vorige post) is dan wel in uitbundige bollen.

Er zit geen tussenvoering in deze tas, deze was optioneel maar heb ik weggelaten. Productkennis is wel aan te bevelen dus ga ik me kortelings storten op de verschillende soorten vlieseline en waarvoor je ze gebruikt. Volgens mij koop ik steeds een véél te stevige soort. Vandaar dat ik het zakgedeelte moeilijk mooi gestreken krijg en de tas zelf nogal aan de stijve kat is. Kan ook aan de stof liggen maar ik vrees dat het toch de vlieseline is.

Het GSM-zakje heb ik deze keer zonder tussenvoering gemaakt maar vond  in de veritas wel een soort gewatteerde vlieseline wat het geheel wel mooi vorm geeft. (geen idee of het ‘done’ is om deze hiervoor de gebruiken eigenlijk, ik was infeite op zoek naar fusible fleece voor een volgend project maar dat was hen daar ongekend)

En na dit relaas dan eindelijk de foto’s van mijn bollekesduo:

Pixie-bag Keyka Lou

Pixie-bag Keyka Lou achterzijde

Pixie-bag Keyka Lou binnenkant.

Pixie-bag met GSM-zakje Keyka Lou

8 thoughts on “Een duo bollekes

  1. Ze is prachtig! Model is mooi, stoffenkeuze helemaal ok, leuk gsm-zakje erbij… wat moet een dame nog meer hebben… misschien een stuk of 20 van deze taskes, bij elke outfit eentje ;-).

  2. Zeer leuk!! Ik moet toegeven dat ik zelf ook niet veel afweet van voeringen en vlieseline maar ik denk dat je hiervoor wel bij Eloleo terecht kan 😉

  3. Ik vind het ook heel mooi geworden. Ik ben ook altijd haastig om iets af te werken en soms is het ernaar ook en ga ik dan weer twijfelen aan mezelf.
    Maar als ik op mijn gemak iets ineen steek en het is mooi zou ik vanaf dan alles zelf willen maken.
    Ga dat ook eens proberen ,een handtas..heel mooi! En ook zo’n GSM-zakske. En ..En …

  4. hallo,

    ik ben een collega van je zus, en ben zo op je website terecht gekomen. Wat een mooi gerief maak jij, echt zeer mooi. Ik probeer ook wat te stikken, maar ben een beginner en helemaal niet goed. Maar wie niet probeert,….
    Ik wou eens horen of jij geen tips hebt voor boeken of verkoop jij geen patronen waarmee ik aan de slag kan?

    groetjes

    Kelly

Geef een reactie

