Werkhok

Grote stilte? Nee ik ben niet met vakantie. Ik mocht samen met mijn man ‘een surprise’ uitwerken. De grote verrassing bleek dat we tijdens ons verlof een werkhok voor mij zouden creeëren op zolder. En dat is nu klaar. Een week dozen sorteren, stof opsnuiven en alle rommeligheden een vaste plaats proberen te geven. Vakantie heet dat dan. Pfff.

Maar intussen is ‘het hok’ in gebruik genomen. De oude tekentafel mag zichzelf nu stikmachinetafel heten en de oude commodekast vol artistiek gerief mag zijn job blijven uitoefenen al draagt hij nu ook naaigerief in zijn schuiven mee.
De kast die ik vroeger op mijn appartementje had staan mag nu fungeren als stoffenopslagplaats al is het mij nog niet echt duidelijk hoe ik stoffen en vooral stofresten schoon op elkaar kan stapelen.

Vandaag rolde het eerste project vanuit ‘het hok’ van den band. Ik had voor mijn oudste een mooi mouwloos shirt gekocht dat in de kast bleef liggen omdat het bij geen enkel onderstuk paste. Vandaag besloot ik dat dat toch erg jammer was en toverde dan maar snel een bijpassend rokske erbij.

Gezeten onder de dakvenster beschenen door de iets te felle zon met de mis op de achtergrond. Nergens kende ik zoveel radioproblemen als is Leuven. Beneden wil het ding alleen MNM ontvangen en boven dus alleen radio 1, op zich geen slechte keuze maar de mis tijdens het stikken: ha-lé-luuuuia! Mijn man hoorde mij door de babyfoon een verdiep lager meebrullen alsook het gedonder van mijn stikkende machine op de OSB. Daar moeten we dan toch een oplossing voor vinden want anders kan ik na kinderslaaptijd niet meer stikken. Maar al bij al valt het wel mee in ‘het hok’. Het is niet afgewerkt, dat komt nog wel als de ezel eens zou willen meewerken. Ook de ingemaakte kasten zullen ook nog wel eens verschijnen en een schoon vloer-en plafontbedekking. Het heeft zijn charmes zo gezeten tussen het babyspul, zwangerschapskledij, reuzenonderbroeken en facturen uit de oudheid. Een uurtje later was de mis gedaan en was mijn rokske klaar en trokken we in vrede terug naar beneden. Amen.🙂

DSC_7902

 

paarserok

4 thoughts on “Werkhok

  1. Ik wil ook een werkhok. Afin, eigenlijk heb ik dat wel, maar omdat het ook opslagplaats van rommel allerhande is, is er geen plaats meer om te werken.

Geef een reactie

