Werk in beweging

Gedurende 4 dagen ben ik weer in werkmodus. ’s Avonds dus alweer 4 niet erg lange treinritten maar toch lang genoeg om wat te werken aan gerief voor komende winter.

Zeker 2 winters gaat hij al mee, de roze sjaal van mijn oudste dochter. Vooral vorig jaar heeft hij enorm afgezien en kwam hij regelmatig thuis van school in zwartvochtige voortgesleepte toestand. Maar ze is er enorm aan gehecht en iedere winter opnieuw moet ze de roze sjaal. Het was eigenlijk een eenvoudig roze sjaaltje met onderaan een gehaakte bloem. Ik besloot dus maar een kopie te maken en kocht een bolleke rozig spul en begin nu dapper in een poging wat lengte te krijgen.

DSC_7094

En joehoe (!) want mijn groene kaart van het wolwinkeltje was ein-de-lijk vol dus had ik een kortingske dat ik gebruikt heb om mij een heuse quiltruler aan te schaffen. Een meetlat dus met een kant in inch en een kant in cm, met graden om stoffen in de juiste hoek te knippen en gattekes om rondjes te maken enzoverder enzovoort. Niet dat ik het dus over de quiltboeg ga gooien dus, gewoon patroon -en stoftechnisch gemak. Best duur spul die lattekes. ik had er in de veritas al eentje weggelegd omdat ik het overdreven vond maar nu met een korting ben ik toch overstag gegaan.

DSC_7095

Maar ondertussen geen genaai, ’t is werktijd en ‘op weg naar’ dan tikken de breipennen.

2 thoughts on “Werk in beweging

Geef een reactie

