(klein) fijn projectje

Ik ben klaaaaaaar. Pwiew, ik ben trots. Het is me gelukt om met mijn hairy engels een engelstalige werkbeschrijving te volgen en tot een redelijk goed einde te brengen. Nu zijt ge natuurlijk curieus wat ik gemaakt heb zeker?

Tijdens het googlen naar patterns + bags kwam ik op deze site en werd meteen verliefd op dat schattige tasje met de vouw. Maar die werkhandleiding, ik schreef het al eerder: zucht!

Maar ik heb het gedaan en het is goed te doen. Enige minpuntjes zijn dat de tas eigenlijk veel groter uitviel dan ik ze er op de foto vond uitzien. Dat kan misschien gelegen hebben aan mijn print van het patroon, hoewel ik die heel zeker op 100 % had gezet. Ik had ze eigenlijk kleiner en schattiger verwacht. (nagemeten, ze is even groot als de mevrouw op de site ze beschrijft)  Ik vind ze ook wat stijf met die dubbele vlieselinelaag en de flanel daartussen. Mogelijks moet ik een volgende poging gewoon dunnere vlieseline gebruiken, ik had voor deze redelijk stevige genomen gezien ik met gewone katoentjes heb gewerkt. De opgegeven stofhoeveelheden zijn zeer ruim genomen, zeker de hoeveelheid vlieseline, daar kan ik zeker nog 3 tassen mee maken.  En of de achterkant nu ook een plooi moest, daar heb ik toch ook even over zitten twijfelen. Maar het moet dus, dat weten we dan ook alweer. De knop die doe ik er in ’t vervolg ook pas op ’t einde op want die bemoeilijkte het afstikken van de rand. Dat afstikken was ook het moeilijkste deel van de klus wegens de nogal stijve tas die tijdens het stikken niet meedraaide zoals ik het zou gewild hebben. De voering mooi  gestreken krijgen is ook geen sinecure. Het kon beter maar mijne stoombak was leeg en ik had al zeker 5 keer mijn pollen gebrand dus ik heb het opgegeven en foert gezegd. Enfin, ze is af en ik ben redelijk tevree.

 DSC_6492

5 thoughts on “(klein) fijn projectje

  1. oh de jouwe is ook heel mooi seg! Ik heb de vlieseline geskipt, ik had er geen in huis en de stof was al zwaar.
    ’t is toch wel een serieuze zak he!

    • Ja ’t is echt een enorm geval en ik hang mijn tassen altijd postbodegewijs dus dat was geen zicht. Ze hangt hier ocharm te verstoffen in de gangkast.

  2. Pingback: Een fleurig ‘pochke’ met bedenkingen « h AN dgemaakt

Geef een reactie

