Klein, fijn projectje

Kijk eens wat er ligt te wachten op mijn strijkplank!

IMG_0670

Een pakje in bruin papier! Hoera! Ik heb vanmorgen alweer de lokroep van Pauli niet kunnen weerstaan.

Het in elkaar steken wordt vast nog een hele beproeving. Het patroon ligt al klaar maar de beschrijving is volledig in het engels en laat er nu net héél veel haar op mijn engelse kennis staan. Enfin, het zou moeten lukken. Enkele specifieke bewoordingen uit de naaiterminologie probeerde ik te vertalen met google translate. Ik kan u zeggen dat ik goed gelachen heb. Wist u bijvoorbeeld dat je buitenstof ook wel carrosseriestof kan noemen?

Ook de stofmaten bepalen was niet simpel gezien die uitgedrukt staan in inch en yard. Ik hoop dat mijn hoeveelheden kloppen. Ik twijfel enkel nog over de hoeveelheid vlieseline. Die is volgens mijn berekeningen redelijk gigantisch in vergelijking met de afmetingen van het project.

Voorlopig laat ik de neuzen nog wat krullen. Eerst zien of ik het kan maken.
Hier alvast de stofkeuze:

IMG_0671

 

Naschrift: Infeite is het veel simpeler om gewoon een inch-meter te zoeken en de dingen inchgewijs af te meten ipv om te zetten naar gekmakende achter de komma centimeterdingen. Ik word slimmer met de minuut. :~)

6 thoughts on “Klein, fijn projectje

Geef een reactie

