Kort overzicht

Om te starten wat foto’s van mijn hANdgemaakte tassen. Naar een patroon van NOEKS samen gekocht met het stofje van de eerste tas op de foto’s. Superdure designerstof. Jammer dat ik ze meteen voor mijn eerste tas gebruikt heb want die zat nog niet echt goed in elkaar. De andere modellekes zijn met IKEA-stof gemaakt. Een heel leuk patroon, een hele leuke tas. Ik heb er twee in gebruik voor mezelf. Eentje was een cadeautje voor de kleuterjuf en de andere gaat naar een nog onbekende gelukkige. 😉

Met het zelf maken van kleren, ben ik herbegonnen toen ik op de site van Mme Zsa Zsa las hoe je op eenvoudige wijze een patroon voor zwierrokjes kon maken. Zo gezegd zo gedaan -en in samenwerkende vennootschap met mijn man die het patroon tekende- was de kleerkast plots te klein en droeg mijn oudste plotseling alleen nog maar zwierrokjes. Maar ze zijn dan ook echt superleuk en heel eenvoudig te maken.

retro

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ikea

 

 

 

 

 

 

 

 

 

En toen las ik op een Nederlands forum over smocken en dat wou ik toch ook wel eens proberen. Ik dacht dat dit project op een mislukking zou afstevenen maar eigenlijk is het gewoon zeer simpel. Op je spoel wind je met de hand losjes stikelastiek (te koop in bijvoorbeeld veritas) Als bovendraad gebuik je gewone stikzijde. Daarna gewoon rechte lijnen stikken en nadien het stuk stof wat natsprenkelen en lichtjes strijken om het fronseffect te versterken. Dit jurkje voor mijn jongste dochter was het eerste resultaat:

5768_1173273459015_1443408172_30479020_6642505_n

Op hetzelfde Nederlandse forum vond ik in de knutselhoek een breipatroon voor visjes  En dan hier mijn eerste creatuur. De kinderen waren er alvast dol op.

vis

 

Geef een reactie

