F(v)IER

Lang werd er naar uitgekeken en eindelijk was het dan zover: de grote groeidag, eindelijk 4 jaar. “Zie je het verschil mama?” Ja, natuurlijk zie ik dat.

De verjaardagskledij en de versiering zag u al. De cadeautjes nog niet. Eerst maakte ik Een A-lijnrokje en een topje voor de Barbie met het elektrische haar, maar u mag het haar niet kwalijk nemen, we hebben er allemaal last van deze dagen. Alleen een goei laag Elnette kan het in toom houden. Patronen en werkwijze der Barbiekledij hier en hier.

Dan maakte ik ook nog een luier voor den aap. Helaas wordt het zwaar geblesseerde beest overal mee naartoe genomen en heb ik dus nog geen kans gekregen om die luier deftig te fotograferen. Met deze foto zult ge het moeten doen en ja,… na deze post ga ik beginnen opruimen want het is wat schandalig aan het worden met die stofhopen op de strijkplank. Patroon voor de luier: ergens op de internetsnelweg maar ik weet niet meer precies waar. Hier staat een gelijkaardige maar ik vond elders een tutorial met patroon. Edit: gevonden!

Afbeelding

En dan was er natuurlijk de kroon in ballonnenstof met een 4 in een flockkleur die er helemaal niet bij paste. Maar u begrijpt vast wel dat een roze toets noodzakelijk is in het leven van een vier-jarige would be prinses. De flockfolie haalde ik in de rapte bij de Banier en ik vind de kwaliteit minder dan de andere folies (Vermiljoen en Noeks) die ik al gebruikt hebt. Vraag mij niet waarom. Ik had den indruk dat hij dunner was en hij ziet er aan de voorzijde na het strijken niet ‘floerig’ uit maar gesmolten. Jammer genoeg heeft mijn ijzer geen temperatuurknop in graden (175° diende gebruikt volgens de bijgeleverde handleiding) maar de andere flock die ik al bezigde plakte pas goed vanaf 3 bollekes. Enfin ja, een beeteken mislukt dus maar geen kind die het zag. De vier werd uitgesneden met mijn zogezegd kapotte machien dat niet kapot is maar uiteindelijk gezien volgens de mevrouw bij Banier niet heel erg geschikt zou zijn voor flockfolie,… nochtans werd het verkocht als zeer goed werkend met flockfolie. Op de gebruiksaanwijzing die je bij hen krijgt voor flockfolie staat ook de uitleg voor het gebruik met de machine. Die hadden wij er natuurlijk niet bijgekregen waardoor we het helemaal foutief deden. De bovenzijde van de Folie moet naar onder geplaatst worden en de afbeelding in spiegelbeeld uitgesneden. Ook zéér belangrijk en niet gezegd tijdens het infomoment voor aankoop: ge moet altijd keihard gladstrijken met een bankkaart of klantenkaart. (niet die van de banier, dat zijn papieren) Enfin,  toen werkte het machien plots wel. En uw messen worden ook zeer snel bot van de flock, dat ook. Als ze dat nu allemaal vanin ‘t begin gezegd hadden é,…binnenkort op kapaza,…

Maar om verder te gaan over de jarige,… naast een pot choco van 5 kilo en een pop van meer dan een meter hoog kreeg ze van Tante Caroline nog een gepimpte sweater in een prachtig rode kleur -met zoentjes op mama!- passend bij haar bottekes met een gehaakte applicatie op de borst en op de rug.  Heel mooi en heel fier is ze daarmee en het past bovendien ook nog mooi bij haar verjaardagsoutfit waar ze ook superblij mee was.

4 reacties op “F(v)IER

Geef een reactie

